Гра «Натюрморт»
Заздалегідь підготуйте яскраві зображення зі значною кількістю елементів, наприклад, натюрморт. По черзі демонструйте їх дітям упродовж 30 секунд. Завдання – запам’ятати, які саме предмети зображені на картинках. Через 30 секунд сховайте зображення та попросіть учнів назвати всі предмети, які їм вдалося запам’ятати. Для ускладнення завдання можна запропонувати учням давати короткий опис зображених предметів (наприклад, груша – жовта).
Гра «Не все на місці»
Підготуйте кілька яскравих картинок. На них мають бути зображені предмети, які, на перший погляд, важко помітити. Попросіть учнів детально розглянути зображення, звертаючи увагу на кожну деталь. Запитайте дітей про кількість побачених предметів, їхнє розташування тощо.
Усім дітям подобаються розмальовки, адже коли чорно-білий малюнок набуває барв – це надзвичайно цікаво. А ще – таке заняття дозволяє розвивати увагу. Роздайте учням роздруківки з картинками для розмальовування та запропонуйте розфарбувати для початку лише найдрібніші деталі.
Вправа «Крапка-лінія»
Кожен учень отримує аркуш паперу із завданням. На ньому є предмети чи істоти, а також приховане зображення, яке можна побачити, лише правильно з’єднавши пронумеровані крапки. Запропонуйте дітям з’єднати лініями крапки по порядку. Виконуючи таку вправу, учні розвивають не лише увагу, але і зорову пам’ять, самостійно формують малюнок, який можна буде використати як розмальовку.
Гра «Чи є зміни?»
Розкладіть на парті до 15 різних дрібних предметів (блокнот, різнокольорові олівці, фломастери тощо). Упродовж 30 секунд учень має уважно роздивитися їх та запам’ятати розташування. Після цього дитина має відвернутися, а ви – перекласти 3-4 предмети на інші місця. І знову в учня є 30 секунд на їх огляд. Коли час сплине, закрийте предмети і запропонуйте дитині назвати ті, які лежать на іншому місці. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. Перемагає учень, який назвав усі предмети, що було переміщено.
Вправа «Одне ціле»
Покажіть учням зображення предметів, які розділені на дві частини. Вони складені неправильно. Діти мають знайти пару для кожної частинки зображення. Заздалегідь підготуйте великі та якісні зображення, щоб діти змогли розгледіти кожну деталь!
Перегляд тренувального відео
Радимо ознайомитись із комплексом технік та вправ «Володар уваги». Він добре підійде для демонстрації у класі, адже створений у розважальній формі, що неодмінно зацікавить дітей. Здобуті на уроці знання учні зможуть без проблем застосувати вдома.
Гра «Козак-характерник»
У середній школі діти починають вивчати історію козацтва – воїнів, які століттями захищали українську землю. Нагадайте їм, що за легендами, серед них були і характерники – люди, які мали бездоганну реакцію та абсолютну увагу. Вони постійно взаємодіяли з природою та помічали все, що відбувається навколо, адже від цього залежало не лише їхнє життя, але і доля товаришів-козаків.
Оберіть серед учнів одного «характерника». Його завдання – заплющити очі та уважно слухати, а ваше – увімкнути записи дібраних заздалегідь звуків природи. Через 30-60 секунд вимкніть аудіо. Попросіть козака/козачку розказати про те, що це за звуки, звідки вони походять, хто може їх видавати.
Краще спочатку увімкнути відео зі звуками тварин, які можуть бути знайомі дітям і вони легко їх упізнають.
Для ускладнення завдання можна додавати сторонні звуки (удар дверима, звуки крейди тощо). Ця гра добре розвиває не лише увагу, але і сприйняття інформації на слух.
Коментарі
Дописати коментар